Негър с фрак возел Павел Бошнаков

. сряда, 7 юли 2010 г.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Починалият преди време от рак спортен топрепортер на Канал 1 ПАВЕЛ БОШНАКОВ е бил арестуван в Цюрих преди години, разкриват запознати с екшъна. Швейцарските власти взели нашенеца за терорист. „Бях на световното във франция. Заради стачка на „Ер Франс" се налагаше да стигна до Цюрих и от там да пратя касета с полет за София. Тогава нямахме пари да използваме съвременните комуникационни средства. До Цюрих пътувах с нощен влак. На сутринта отидох на летището и попитах на две-три гишета къде се чекират пътниците за България. Поинтересуваха се дали чакам някого конкретно. „Не, търся някой българин", отговорих аз. След около 15 минути към мен се приближи цивилен швейцарец и ме помоли да се легитимирам. Представи се като шеф на сигурността на летището. Поведението ми му се сторило странно и решил да ме провери. Направо си ме арестува. След като му обясних кой съм и какво искам да правя, той се втрещи", разказвал е неведнъж пред приятели журналистът.

Павел Бошнаков се прославя като най-пробивния ни спортен репортер. Неговата стихия са интервютата с не-цостъпни величия. Звездите излавя в хотели, ресторанти и къде ли още не. Отказ рядко получава.

Коронният му номер е да злиза без акредитация. Така на световното първенство в Япония и Южна Корея вкарва на пресконференция на шефа на ФИФА Сеп Блатер не само себе си, но и оператор. „Бяхме с една голяма камера, за която микрофонът е вързан с кабел, и се препъваме в колегите. Блатер, като ме видя, се обърна към мен по име: „О-о-о, това е Бошнаков, нашият приятел от България. На него не мога да му откажа интервю". Тогава Сеп не спести хубавите думи за Иван Славков, който му помогна в предизборната борба", връщаше лентата назад топре-портерът преди ракът да го надвие.

В журналистическата практика на Павката не липсват и разочарования. На тегленето на жребия за квалификациите за световното в Германия уговаря интервю с Михаеа Шумахер.

Оказва се обаче, че няма камера, която да заснеме разговора с пилота. По същото време операторът на БНТ снима Методи Манченко с член на българската делегация. „Бях уговорил всичко. Човекът ме чакаше на сцената, но накрая ми каза: Г-н Бошнаков, съжалявам, но един Михаел Шумахер, колкото и да ви уважава, не може толкова дълго да чака камера", не криеше разочарованието си прочутият спортен репортер.

Едни от най-големите куриози в кариерата на Павката са свързани с футболния шампионат на планетата в САЩ през 1994 г. Там с находчивостта си нашенецът успява да си издейства от педантичните янки персонална лимузина, шофирана от негър с фрак. На пресконференцията след победата ни над Германия Бошнаков пък разпъва на кръст треньора на швабите Берти Фогс. Тери-ера е принуден да му се обяснява пред камери от цял свят. След този случай Берти винаги се обръща към Павката с „приятелю".

Бошнаков започва работа в националната телевизия през 1977 г. Тъкмо е минала универсиадата и неговият близък Живко Кефалов (някогашен водещ в БНТ - бел. ред.) го вкарва на „Сан Стефано" 29. На следващата година Бошнаков

попада в ръцете на МИЧМАНА, който се превръща във втори баща за него. Двамата стават като скачени съдове. В телевизията още се разказват легенди за съвместните им подвизи. Голям смях пада на следната история. Пътували за спортна проява в чужбина. В самолета Бошнаков изблъфирал стюардесата на БГА „Балкан", че Мичмана току-що е избран за шеф на БНТ. Девойката вижда шанс

да стане звезда от малкия екран. Затова до края на полета обслужва журналистите като арабски шейхове.

Професионалните стъпала Бошнаков изкачва постепенно. Истински се прочува с любимото на футболните запалянковци предаване „Гол след гол". Впоследствие Павката усъвършенства чуждите езици. И започват чудесата му по световните стадиони. „Преди време казах, че съм създал репортерството. Може би малко съм се изхвърлил, но мисля, че независимо от говорния си дефект си върша добре работата.

Знам 4 езика и без проблем задавам въпроси на английски, френски, немски или италиански. Говорил съм с почти всички спортни светила. Личен приятел съм с Блатер, Йохансон и Бекенбауер", избягва излишната скромност Бошнаков в едно от последните си интервюта. Павката е печелил няколко международни награди за най-напорист журналист. Избиран е и за член на медийните комисии към ФИФА, УЕФА и ФИБА.

Бошнаков отдаваше голяма част на професионалните си успехи на подкрепата в семейството. Жена му Мария е сестра на бившата баскетболистка от „Левски" Радмила Василева. „Страшно съм й признателен, че ме търпи вече толкова време, защото се задържам твърде рядко вкъщи. Или съм на работа, или съм в командировка в чужбина", благодарен бе на половинката си Бошнаков. От съпругата си той има две момчета - Димитър и Крум. Големият иска да става спортен журналист като татко си, категорични са близките на семейството.